Wednesday, March 25, 2009

Vem äger Rymden?

När jag var liten hade jag en hamster som jag gav namnet Laika precis som rymdhunden. Jag gillde min hamster, jag brukade låte den sitta på min axel när jag tittade på saturnus genom mitt budget teleskop. Laika dog av hamster-cancer när den var ett halvår, det var mitt i sommaren så jag och Laika hade inte tittat på saturnus på länge. Rymdhunden Laika dog ute i rymden bland stjärnorna och saturnus. Jävligt kukigt att min hamster inte kunde dö däruppe. Frågan jag ställde mig då var vem hade rätt att säga "din hamster får inte dö i rymden!" , Vem äger rymden? Nu när jag är äldre och peppar inför stålverk 80s rymdtema så kan jag ju göra mit 8åriga jag en tjänst och ta reda på vem det är som äger rymden. Jag började med att ringa ryssland för att fråga fall det var dom och deras försupna kosmonaoter som ägde rymden, dom sa nej. Så då ringe jag japan, japan sa också nej. Jag började bli otålig och bitter så jag var nära på att ge upp. Det hela slutade med att jag ringde usa, usa sa också nej men att NASA äger rymden. NASA äger alltså rymden, töntarna som inte kan festa äger alltså rymden.. Kom till Stålverk 80 den 3 april på fiskekyrkan och hjälp oss att sno rymden från tönt NASA.

No comments: