Thursday, July 2, 2009

Nöje i Båstad

Redan på 60-talet omtalades nöjeslivet i Båstad för sitt höga tempo och glammiga atmosfär och idag, mer än 40 år senare, finns samma stämning kvar.
Nu vallfärdar folk till kända Pepe´s Bodega i hamnen med barer och dansgolv i flera plan och som i fjol öppnade Papas, en restaurang med sydländsk känsla där det spelas Bossanova och Brasiliansk jazz. Hotel Skansen restaurang Sand har en härlig loungeavdelning med brasa och populär Pianobar. I Boarp ligger Hasses Lada, där det bjuds på shower, konserter och underhållning av flera av landets ledande artister. Är man ute efter dans och orkester kan man bege sig till Hemmeslövs Herrgård och är man lite yngre finns Madison´s där det bland annat anordnas ungdomsdisco. "After Worken" har blivit en populär företeelse under fredagarna och finns både på Restaurang Sand och Värdshus Hovs Hallar.



Wednesday, July 1, 2009

För Båstad i Tiden

Båstad, hjältarnas stad! Tennisveckan hjältarnas vecka! Vill du också vara en hjälte av första rang , spruta champange , köra båt och vara hur skön som helst utan att nån bryr sig. Kom till stålverk 80 nu på fredag. Vi lovar er att det blir en kanonfest i Båstads anda. Vem vann swedish open förra året ? jo den här mannen, han ser ju pantad ut:


Eller varför inte bara bli årets vinnare på stålverk 80 och ses som en underbar partyprisse som inte alls ser pantad ut :



Kom till Stålverk 80 på fiskekyrkan nu på fredag "Pappa Betalar" !

Vimmel förra Tennisveckan i Båstad















Monday, June 29, 2009

Vimlat från Sommarpremiären!

Vi måste få tacka för en cpkul kväll! Här kommer bilder på dom som fastnade...
Eva Sjögreen och Rasmus Winblad stod för dokumentationen.
































Sunday, June 28, 2009

Båstad ! alla pratar om Båstad!

Båstad handlar bara om tennis, Luleå har stålverk 80 och Båstad har tennis :



Båstads finest pratar om vad du inte bör göra på en båt i Båstad och hur du bör vara klädd i Båstad :



Det här är vad man skrattar åt i Båstad, Båstad en stad med humor :




Kom till fiskekyrkan nu på fredag så lovar vi er en helkväll i Båstads anda !

Tema: Tennisveckan i Båstad!


Kickoff i Luleå för Tennisveckan i Båstad!
DJs : Vardagsinspektionen
NU på Fredag den 3 Juli!
60 Spänn
Mixad Ålder
Happy Hour 22-23
Alla med shorts/kjol + pikétröja kommer in för halva priset i entrén.

Thursday, June 25, 2009

Imorgon börjar sommaren!

Jag är så peppad, Kanse för att jag vet hur bra det kommer att bli, Jag är så peppad så att jag inte kan vänta. Åt nyss 1 kilo jordgubbar samtidigt som jag läste en lisa marklund pocket med mina sandaler under mitt parasoll. Jag vet att dom andra också förbereder sig, men jag tror att det är jag som verkligen överdriver i peppandet , jag vaknade imorse i mitt badkar, jag drömde att jag var på stranden och hade förmodligen gått i sömnen för att ta mig ett dopp. Vid lunchtid smorde jag in mig i solskydds kräm även fast jag var innomhus. Jag är peppad, hoppas ni också är det!

Sommar enligt Erik :